El que ara és el Ciutat Badalona va néixer el 1929 a la ciutat danesa de Faaborg i va ser batejat com a Marie. L’armador que el va encarregar a les drassanes de Carl Jolle Andersen es deia Christian Poulen Jensen, més conegut com a Kartoffel Jensen -”Patata” Jensen-, i que provenia de família marinera. Tant el seu pare com un els seus germans, el Richard, es dedicaven a la navegació de cabotatge. En aquella època el cabotatge era un bon negoci, i en la construcció del Marie no es va estalviar res. La quilla es va fer d’una peça del millor roure, quan normalment s’empraven dues peces, i tant les quadernes com les traques es van fer també de roure i no pas de pi, com era habitual. S’hi va instal·lar un motor Volund de dos cilindres de disseny i fabricació danesa. Jensen va optar per aquest motor i no pas per un Bourmeister&Wain, que eren considerats eterns, perquè no volia que les vibracions espatllessin el seu estimat Marie. Seguint la tradició del seu pare, Christian Poulen Jensen es dedicava a la compra de fruita, cogombres i patates i els transportava entre Rudkobing i Copenhage.

Durant la segona guerra mundial el quetx va transportar blat, ordi, ciment, carbó i turba, aquest últim un material molt usat com a combustible per a la calefacció. També es va ampliar la zona de navegació a altres àrees de Dinamarca, Suècia, Alemanya i el Bàltic en general per les necessitats de la guerra.

Un cop acabada la guerra, el seu propietari el va vendre a Richard Poulen Jensen, el seu germà, que el va batejar com a Johanne. Jensen va ser l’armador i propietari del quetx fins el 1942. Entre el 1942 i el 1952 el vaixell va passar a mans de Niels Christian Pil, que acostumava a navegar amb la seva dona. Entre el 1952 i el 1962 l’anterior propietari, Richard Poulsen Jensen, va tornar a ser l’armador del Johanne. Però en aquells anys el transport per mar ja estava en declivi, ja que el transport per carretera s’havia generalitzat amb l’ampliació de la xarxa viària, la construcció de ponts entre les illes daneses i la millora dels ferris. Molts vaixells de cabotatge es van vendre a l’estranger. Entre ells, el Johanne, que es va vendre sense dificultats pel bon estat de conservació que presentava. El va adquirir Richard Haman, un militar anglès retirat a Malta que el va rebatejar com a Johanne Regina.

El quetx Marie al port de Copenhagen

El quetx Marie navegant amb mar plana

Treballs a proa del Marie

El capità Andersen J.

El Johanne